1- E-İmza Başvuru/Yenileme;
İlk Başvuru;
E-imzası olmayan idarecilerimiz, aşağıdaki linkten e-imza başvurusu yaparak, başvuru sonunda "ISLAK İMZALI BAŞVURU"(yöntem 2) formunu çıktı alıp imzalayarak APS ile aşağıdaki adrese göndermesi gerekmektedir.
(Not: Başvuru formu gönderildikten sonra ortalama 15 gün içerisinde e-imza teslimi, kurye aracılığıyla kişinin kendisine yapılmaktadır. Bu yüzden başvuru formundaki adres ve telefon bilgileri önem arz etmektedir.)
E-imza Başvuru Linki: http://www.meb.gov.tr/eimza/eimzabasvuru.php
Başvuru Formunun gönderileceği adres; Kamu Sertifikasyon Merkezi TÜBİTAK Yerleşkesi P.K. 74, Gebze 41470 KOCAELİ
Yenileme;
-Sertifika süresi 3 yıl olan e-imzaların , kullanım süresinin dolmasına 3 ay/1 ay kala kullanıcının e-posta adresine ve cep telefonuna yenilemeyle ilgili uyarı mesajı iletilmektedir.
-Bu uyarıyı alan personelin imza süresinin bitmesine 1 ay kala, aşağıdaki linkten e-imza başvurusu yenilemesini yaparak, başvuru sonunda "E-İmzalı Başvuru" yöntemini seçip, e-imza şifresini girerek yenileme başvurusunu yapabilir.
-3 yıllık imza süresi bittikten sonra yenileme için başvuru yapanlar, başvuru sonunda "IIslak İmzalı Başvuru"(yöntem 2) formunu çıktı alıp imzalayarak APS ile aşağıdaki yukarıda belirtilen adrese göndermesi gerekmektedir.
E-imza Başvuru Linki: http://www.meb.gov.tr/eimza/eimzabasvuru.php
2-E-imza şifresi almak, değiştirmek, bloke olan kartı açmak yada şifre unutulması durumunda;
e-imzayı bilgisayara taktıktan sonra. http://www.kamusm.gov.tr/ adresinden Online İşlemler- Giriş kısmından e-devlet şifresi ile giriş yapılacak.
NES İşlemleri-Bireysel İşlemler- PIN Oluşturma/Kilit Çözme tıklayıp,
Açılan sayfadan "Doğrulama Kodu" kopyalanır, "Kamu SM e-İmza Uygulaması"(aynı sayfada 2.maddede) indirilerek çalıştırılıp Doğrulama Kodu yapıştırılır,
Gelen ekrandan kart seçimi yapılarak yeni pin kodu oluşturulur.
Cep telefonuna gelen SMS kodu girilerek işlem bitirilir.