ADANA SEYHAN İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

USTA ÖĞRETİCİ MÜRACAATLARIMIZ BAŞLAMIŞTIR.

USTA ÖĞRETİCİ MÜRACAATLARIMIZ BAŞLAMIŞTIR.

ÖNEMLİ HUSUSLAR

1-Başvurular " E-YAYGIN Sistemi/Başvurular ve Usta Öğretici Başvuruları" ekranı üzerinden yapılacaktır.

2-Başvuruların "ONAY İŞLEMİ" kurum yetkilileri tarafından; Başvurular/Usta Öğretici Başvuru Onay modülü üzerinden yapılacaktır.

3-Başvuruların onaylanması için istenilen evrak, belge ve bilgilerin eksiksiz bir şekilde "E-YAYGIN" sistemine yüklenilmesi gerekmektedir. (pdf veya jpg formatında olması tercih edilmelidir)

4-Eğitmenler, "E-YAYGIN" sistemine T.C. kimlik numaraları ve E-DEVLET şifreleri ile giriş yapabileceklerdir.

5-E-YAYGIN sistemine belgelerinin tamamını yüklemeyen, eksik veya hatalı yükleyen eğitmenlerin başvuruları değerlendirilmeye alınmayıp reddedilecektir

6-Kurumumuza Usta Öğreticilik başvurusunda bulunan eğitmenlerin; başvuru durumlarını (ONAYLANDI/REDDEDİLDİ)  "E -YAYGIN" sistemi üzerinden kontrol etmeleri gerekmektedir.

7- "İş Deneyimi Bilgileri" bölümüne Barkodlu ya da Karekodlu SGK hizmet döküm çizelgesinde yer alan bilgilere göre çalışılan süreler Yıl Yıl olacak şekilde işlenmelidir. (Başvurusu yapılacak kursların alanında çalışılmış olan süreler dikkate alınacaktır.)

8-Başvuru yapılan alanda açılabilecek kursla ilgili Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğümüzün WEB Sitesinden  ( https://e-yaygin.meb.gov.tr/pagePrograms.aspx ) indirilecek kurs modül programı (özellikle programın "Eğitimcilerin Nitelikleri" ile ilgili bölüm) incelendikten sonra usta öğretici başvurusu yapılacaktır. Kurs verebileceğinizi belirttiğiniz alan ile ilgili bir okuldan mezun değilseniz mutlaka ustalık / mesleki yeterlik belgesi vb. istenmektedir.

9-MEB Personeli, Usta Öğretici, Kamu Personeli ve Emekli olan başvuru sahiplerinin tümü bu işlemleri yapacaklardır.

10- Kurumumuzca E-YAYGIN üzerinden planlanan kurslarda eğiticilerin eklenmesi bu sistem üzerinden yapılacağından, e-yaygın sistemini kullanmak mecburidir.

11-E-Yaygın sisteminden yapılan başvurularda son tarih 31 Ağustos Salı günüdür. Bu tarihten sonra yapılacak başvurular veya yanlış başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.

12-E-yaygın üzerinden yapılan başvurular, görev verildiğinde eğitici tarafından kurumumuza getirilmesi gereken evraklar asılları ile karşılaştırıldığında eksiklik veya yanlış bilgi olması halinde geçersiz sayılacaktır.

13-Usta öğretici görevlendirmeleri, İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü başkanlığında kurulacak komisyon tarafından usta öğretici değerlendirmeleri "Ek-2"  formunda oluşan puanlara göre ve puan üstünlüğüne göre yapılacaktır. Onaylanan sıra listesi en geç       15 Eylül 2021 günü  https://yozturkhem.meb.k12.tr  internet adresimiz üzerinden yayınlanacaktır.

14-Başvurular; Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğünün ilgili yönerge ve genelgeleri doğrultusunda değerlendirilerek, sıralama yapılacaktır. Bu sıralama dikkate alınarak kurslarımız 16 Eylül 2021 tarihinden itibaren başlayacaktır.

15-Daha önce görev yapmış olan öğretmen, kamu görevlisi ve usta öğreticilerimizin de başvurularını yenilemeleri gerekmektedir.

16- Oryantasyon eğitimi belgesi olmayanlar başvuru esnasında belirtmeleri gerekmektedir. (Oryantasyon eğitimi olmayanlara yönelik açılacak oryantasyon eğitimine kayıtları yapılacaktır.)

17- Evrak yüklemelerde tarayıcılar ile PDF dosyası yapılması tavsiye olunur.

18- Başvurularda hizmet yılı olarak-SGK  da geçen gün hesabında MEB'de ve Özel Rehabilitasyonlarda geçen süre ( 360 güne 1 puan ) hesaba katılacaktır.

BAŞVURU İÇİN GEREKLİ BELGELER

(Görevlendirme esnasında asılları ile birlikte getirilecektir)

  1-Ek-2 Usta Öğretici Başvuru Formu ( Kurumumuzdan alınacaktır) - (Başvuru Formuna Fotoğraf eklenecektir)

       2-Kimlik Fotokopisi

       3-Öğrenim Belgesi Fotokopisi (En  Son Mezun Olunan Okulun diploma fotokopisi (Aslını da getiriniz)  )

  4-Antrenörlük ( Vizeleri alınmış) / Usta Öğreticilik Belgesi / Mesleki Yeterlilik Belgesi / Sertifikalar)

  5-Usta Öğretici Oryantasyon Belgesi ( Belgeniz yok ise bir Halk Eğitimi Merkezine başvuru yapınız.)-( Eğitim Fakültesi Mezunu Ve Formasyon Eğitimi Alanlardan İstenilmemektedir.)

       6-SGK Hizmet Dökümü/(4-A/BARKODLU veya KAREKODLU  / E-Devlet'ten Alınabiliyor)

       7-Erkek çalışanlar için askerlikle ilişkisinin olmadığına dair belge

       8-Adli Sicil Kaydı-(Yakın Tarihli-E-Devlet'ten Alınabiliyor)

       9- İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı Sertifikası (Yoksa bir Halk Eğitimi Merkezine Başvuru Yapınız)

     10- Usta Öğretici Olarak Çalışmasında Herhangi Bir Engel Olmadığına Dair Sağlık Raporu (Herhangi bir sağlık kurumundan alınabilir)

     11-Aile Bildirim Formu (Kurumdan alınabilir)

     12- Emekliler İçin Emekli olduğunu gösterir belge

     13- Hijyen Eğitimi (Güzellik ve Saç Bakımı vb. alanına başvuruda bulunanlardan istenilecektir.)

     14- Meb-Örgün Eğitim Kurumları ile Diğer Resmi Kurumlarda görev yapan kamu görevlilerinin yükleyeceği/getireceği evraklar:

           a) Başvuru Formu

           b) Görev Yeri Belgesi

           c) Diploma/Mezuniyet Belgesi

           d) Oryantasyon Belgesi ( Kadrolu Öğretmenler ile Eğitim Fakültesi Mezunu ve Formasyon Eğitimi Alanlardan İstenilmemektedir.)

           e) Varsa Antrenörlük, Sertifika vb.

     15- Başvurularda istenilen evraklar telli mavi dosya içerisinde bu sıraya göre dizilerek teslim edilecektir.

     16- Evrak dosyasının teslimi kurs görevi verildiğinde yapılacaktır.

 

    NOT : Başvuru şartlarını taşımadığı halde gerçeğe aykırı belge düzenleyerek ve aykırı beyanda bulunarak başvuruda bulunanlar ile gerçeği gizleyerek başvuruda bulunanların başvuruları geçersiz sayılacaktır.

 

 

meb_iys_dosyalar/01/01/966432/dosyalar/2020_09/02131848_Usta_OYretici_BaYvuru_YardYm_Videosu.mp4

 

 

23-08-2021

İstiklal Mahallesi Bakımyurdu Caddesi 188/1 Seyhan ADANA Adana Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Arkası - 0322 200 (9300 9400)

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.